Med hest på hytta.

Jeg er hjemme! Herregud, det føles som jeg har vært borte en uke, men jeg dro jo faktisk igår! Helt sprøtt, tiden har gått så fort, men jeg har opplevd så utrolig mye! Merkelig, rett og slett. Vel, jeg begynner bloggingen her, så kommer det flere innlegg fra hytteturen så straks jeg får skrevet dem. Har nettopp kommet inn døra, så det blir litt stress, men jeg skal gjøre så godt jeg kan! Vel, vi begynner på gårsdagen, ved avreise.

Greit, det er bare å kaste seg i det. Herregud, jeg vil ikke skrive nåå! JAVEL, GREIT.

Dagen begynte med at hele familien forsov seg, og på et eller annet mystisk vis kom vi oss i bilen tre timer for sent. Great. Vi raste opp på stallen, lastet to stykk hester og dro avgårde i retning Eidsvoll.

Etter en og en halv time forsiktig jeg-har-to-verdifulle-hester-på-hengeren-kjøring fra pappas side, var vi endelig framme. Den koselige hytta vår lå badet i sol, og været var rett og slett fantastisk!

Så var det på tide å laste av gampene. Da jeg fikk Batman, og lastet ham ut på Aschehoug, var han superstressa og nesten umulig å håndtere. Så jeg innrømmer ærlig at dette var noe jeg gruet meg litt til. Men da Batman rygget rolig av hengeren, var han akkurat den samme gamle, gode rolige friesergutten jeg tilbringer mesteparten av døgnet hos. Batman var totalt avslappet, ikkeno stress i det hele tatt! Wow!

Pappa skulle sette opp et beite like utenfor hytta, og imens kunne jeg og Maria ri en tur. Vi tjoret hestene ved hengeren, striglet en stund og bare koste oss i finværet.

Så bar det ut på tur, og det skulle gå oppover! Bratt oppover. Vi red omtrent tre km på en kjempebrattskogssti, og hestene var mildt sagt svette og andpustne da vi nådde toppen. Rumpemuskler på vei!

Så snudde vi og så bar det nedover, og jeg er ganske sikker på at Maria befant seg bak ørene til Lotto omtrent hele turen nedover, for hun red barbak.

Da vi kom ned til hytta igjen, var beitet gjerdet inn, og vi satte ut hestene ig ga dem høy og vann. Og vi måtte faktisk HENTE VANN I ELVA. Altså, HALLO! Vi lever i 2009, i 2009 henter man ikke vann i blytunge bøtter! Grøss og gru, enda godt pappa fikk det innlagte vannet i hytta til å funke, jeg hadde seriøst dødd om jeg måtte bære flere bøtter.

Når hestene står og gomler på høyet sitt, sola begynner å gå ned og alle er trøtte og sitne, bærer det inn for å drikke varm kakao, spille kort og lese. Hyttekos deluxe.

Har vært en fantastisk dag, og jeg var så trøtt at jeg gikk og la meg HALV NI. Seriøst! Frisk luft, fysisk aktivitet og hest, det er hardt det.

Menmen, nå må jeg begynne på neste innlegg, blogges!

Bilen og hengeren, mens pappa er inne og handler mat. Koste med mulen til Batman gjennom vinduet!

Fremme! Gladbakk – med ekte lens flare!

Batman ser da ut til å trives som hyttehest.

Hihi, kosegutten.

Så går vi en tur, og nede ved bekken tar Batman seg til til å pose skikkelig.

Før vi går videre. Han følger etter meg løs, tauet bare henger der, og nei, han tråkker ikke på det. :)

Deilig å rulle seg, vett.

HAHAHAH, er det mulig? “HÆ? Når ble du høyere enn MEG?” Stakkars lille Batman, ikke greit når Matilde står på stabburstrappa og tar bilder! Liker ikke å bli sett ned på, den hesten. xD

Hestene som går og koser seg i finværet, med stabburet i bakgrunnen.

Batman foran stabburet, herreguud han er så herlig!

Og vakker er han også.

Tissende vallakker i solnedgang. Vakkert.

Batman gomler opp kveldsmaten sin.

23 thoughts on “Med hest på hytta.

1. Nydelige bilder :) Haha.. Tissende vallaker i solnedgang, det nye Norges-bildet :'D Gleder meg til resten av bloggene :D

2. Aww <3 Vi har også en hytte :> På Skylstad, (Merk deg, Skylstad, det er ettenavnet mitt <3). Det er også et gammelt stabbur :P Irriterende når vannet fryser.. brr..

3. AW! Skikkelig herlig!! :D Kanskje jeg skal lure med meg Fabio på hytta neste sommer hvis pappa tenkte vi skulle dit… :P Haha, neida, er jo ved sjøen, ville vært rart. Uansett, herlige og nydelige bilder, skikkelig høststemning ^^

4. Ah, nydelige bilder! Haha, lo litt av bildet "tissende vallaker i solnedgangen" x) Høres ut som om du har hatt det koseli, i alle fall! : )

5. Hehe.. ja, på hytta måtte vi åsså bære 20 tonn vann til hytta. Det gikk bare ffra å tilbake heeele dan =P FIINE BILDER ASS :) Lo litt av det nest nederste bildet ; ) ''Tissende vallaker i solnedgangen'' Hihi, Bærre lækkert !

6. det så utrloig deilig ut, skulle virkelig ønske vi hadde en hytte, vel vi har jo hatt en men det var en famillie hytte på en ofentlig strand med ekstremt mye folk, ikke akkurat hva jeg hvil kalde en hytte når den er noen killometer fra der du bord og det er ca 1000 mensker der om sommeren.

7. Ahh, det hørtes sååå koselig ut. Helt fantastisk, faktisk. Gud, for et liv du har. Og på det bildet du tok ovenifra av Batman så han ut som en pølse av en ponni(!)hest! :D Haha, men søtt var det jo. Ikke akkurat sånn man ser Batman stråle ut til hverdag. Masse kjempefine bilder, og kjempefin blogg, SOM VANLIG. Heh. Mjo.